مدیریت و فرهنگ

شرح وتفسیر در باره مسائل مدیریتی و فرهنگی و اجتماعی

ویژگی های بازاریاب (Marketer) خوب چیست؟

بسیاری از شرکتها و موسسات نیاز دارند که بازاریابانی استخدام کنند که علاوه بر قابل اعتماد بودن، کارا و مفید باشند و بتوانند در فروش محصولات شرکت و بازاریابی برای شرکت موفق باشند؛

در جامعه این طور تلقی می شود که بازاریابان افرادی سطح پایین هستند که در موسسات کوچک برای جمع آوری تبلیغ به گوشه و کنار شهر می روند و با ترفند های کلامی خود، خریداران را به خرید محصول خود و یا اصطلاحاً گرفتن تبلیغات از آنها، ترغیب می کنند.چنین طرزفکری مسلماً درست نخواهد بود؛ چرا که می بینیم بازاریابان شرکتهای معتبر اروپایی با بهترین اتومبیل و امکانات به  بازار های هدف خود می روند، و بازار را در دست می گیرند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه چهارم خرداد 1389ساعت 19:11  توسط دولت خواه  | 

اهداف تبلیغات

اهداف تبلیغات

خلاصه شده از کتاب (اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر)

درجهان کنونی، وضعیت جدید، بازار ما را بر آن می دارد که به هدف تبلیغات بیندیشیم. امـــروزه مشاوران و دست اندرکارانی که برنــامه های تبلیغاتی را ترسیم می کنند، دریافته اند که سطح آگهی دهندگان از تبلیغات به طرز چشمگیری افزایش یافته، این درحالی است که آگهی دهندگان نمی دانند برای دستیابی به تاثیرگذارترین تبلیغات به چه ابزاری نیازمندند: صرف بودجه بیشتر در رسانه ها، طراحی جذاب و منحصربه فرد آگهی، یا برخورداری از هدفی روشن و مشخص در تبلیغات؟ امروزه ما در عرصه بازاریابی با واقعیتهای جدیدی مواجهیم: بازارها به بازارهـــای کوچکتری تقسیم شده اند،

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و دوم آبان 1388ساعت 23:25  توسط دولت خواه  | 

نقش تبليغات در بازار يابي

 گرد آورندگان         معصومه همتي     و  مهناز صحبت زاده 

مقدمه

يافتن مشتري و مصرف كننده در آنسوي مرزهاي داخلي را بايد عامل تعيين كننده حيات صنعت و بقاي آينده آن دانست و اين امر حركتي حساب شده را مي طلبد. براي حركت در اين راستا و نيل به اين هدف نياز به زمينه سازي و فراهم نمودن بسترهاي لازم است كه انجام تبليغات موثر و مفيد نخستين و مهمترين گام مي باشد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم آذر 1387ساعت 21:25  توسط دولت خواه  | 

بازاریابی

فریبا علیزاده دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور اردبیل

مقدمه:

بدین ترتیب دانش مدیریت به یاری علم اقتصاد شتافته و با مجموعه ای از مهارت ها و دانسته ها سعی در استفاده بهینه از منابع محدود دارد و بازار یابی نیز به تشخیص نیاز و بر طرف کردن آن به وسیله ی تبادل منابع همت می گمارد. امروزه دامنه ی بازار یابی به حدی گسترش یافته است که تبلیغات و فروش به عنوان بخشی ناچیز از آن تلقی می شوند و قلمرو آن تمام عملیات بنگاه های اقتصادی اعم از تولیدی ، توضیعی یا خدماتی را شامل می شود و مدیران بازار یابی فعالیت های وسیعی را قبل از فروش و حتی تولید تا پس از فروش کالا و ارائه ی خدمات از خود نشان می دهند و به طور خلاصه در طراحی ، تولید ، بسته بندی ، توضیع و فروش کالاها و خدمات به مصرف کننده ی نهایی و دست آخر جلب رضایت مشتری از طریق اقدامات پس از فروش، نقش عمده و به سزایی را ایفا می کنند. بنابراین بازار یابی دارای مفهوم خیلی گسترده بوده و همان طوری که پیتر دراکر بیان می کند، از دیدگاه مشتریان ، بازار یابی دربر گیرنده ی همه ی فعالیت های یک سازمان است.

 

 

بقیه در ادامه مطلب ...
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه شانزدهم آبان 1387ساعت 21:16  توسط دولت خواه  | 

دگرگوني رسانه ها درتبليغات فرانوگرايي

پست­مدرنيسم و يا به عبارتي پسانوگرايي، اصطلاحي براي توصيف گرايشهاي پس از دهه 1960 در عرصه معماري، هنر، ادبيات، فلسفه، فرهنگ و جامعه­شناسي است. برخي نظريه­پردازان نيز آن را به جنبش ضد­­نوگرايي تعبيركرده­اند. يكي از عواملي كه پست مدرنيسم در جهان تبليغات، ارتباطات و بازاريابي، بويژه در مقوله دهكده جهاني با پيشرفت تكنولوژي كامپيوتر، وب و اينترنت، بر آن تاثير گذاشته است و بحثهاي بسيار زيادي درباره آن وجود دارد، رسانه­ها هستند.

 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و پنجم مهر 1387ساعت 21:50  توسط دولت خواه  |